۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

حمله امروز نيروهاي سپاه و بسيج به دانشگاه هاي تهران و شهيد بهشتي



حمله امروز نيروهاي سپاه و بسيج به دانشگاه هاي تهران و شهيد بهشتي



از صبح امروز گروه هايي از افراد سپاه و بسيج به دانشجويان دانشگاه هاي تهران و شهيد بهشتي حمله كرده اند.

به گزارش خبرنامه اميركبير از صبح امروز درب هاي دانشگاه تهران از سوي حراست دانشگاه به نيروهاي بسيج و سپاه خارج از دانشگاه باز شده تا اين نيروها وارد دانشگاه شوند.

اين اتفاق پس از آن رخ مي دهد كه دانشجويان دانشگاه تهران روز گذشته اعلام كردند در اعتراض به ضرب و شتم دانشجويان اين دانشگاه توسط نيروهاي لباس شخصي در روز دانشجو ۱۶ آذر، امروز 17 آذر ماه تجمعي برگزار خواهند كرد.

ماموران نظامي مسلح به باتوم و اسپري به دانشجويان حمله ور شده اند. همچنين بنابر گزارش دانشجويان دانشگاه تهران تعدادي از دانشجويان نيز بازداشت و به بيرون از دانشگاه منتقل شدند.

همزمان از صبح امروز چندين اتوبوس از بسيجيان و نيروهاي لباس شخصي از بيرون دانشگاه براي برگزاري تجمع به دانشگاه شهيد بهشتي منتقل شدند.

به گزارش خبرنامه اميركبير اين نيروها با حركت به سمت دانشكده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي، به تعطيل كردن كلاس ها و حمله به دانشجويان و ضرب و شتم آن ها پرداختند. بر اساس گزارش هاي دريافتي در حال حاضر 200 نفر از بسيجيان و سيصد نفر از دانشجويان دانشگاه در مقابل هم تجمع كرده و شعارهايي عليه هم سر مي دهند.

روز گذشته دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي با برگزاري تجمع بزرگ و خودجوش در اين دانشگاه روز دانشجو را گرامي داشتند. در اين تجمع دانشجويان شعارهاي شديدي عليه مسئولان نظام سر دادند و در مقابل تپه هاي اوين، فرياد "الله اكبر" سر دادند.

نيروهاي انصار حزب الله و بسيجياني كه با اتوبوس به دانشگاه شهيد بهشتي منتقل شدند به همراه بسيجيان اين دانشگاه دانشگاه، در مقابل سلف غذاخوري پسران تجمع كرده و شعارهايي نظير "موسوي كم آورده"، "مرگ بر ضد ولايت فقيه" سر دادند.

در مقابل دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي با تجمع در مقابل سلف غذاخوري دختران و شعارهايي نظير "توپ تانك بسيجي ديگر اثر ندارد"، "مرگ بر ديكتاتور"، "بسيجي برو گمشو" سر دادند.

با توجه به ضرب و شتم دانشجويان توسط نيروهاي لباس شخصي و بسيجيان، همچنان جو اين دانشگاه ناآرام است.

درگيري و تعطيلي كلاس‌هاي درس در دانشگاه تهران

در پي بروز درگيري در دانشكده فني دانشگاه تهران ميان دانشجويان مخالف دولت از يك سو و مأموران لباس شخصي و دانشجويان بسيجي از سوي ديگر، كلاس هاي درس در اين دانشگاه تعطيل شده است.

يكي از دانشجويان اين دانشگاه به بي بي سي گفت كه پس از درگيري هاي ساعات اوليه صبح امروز (سه شنبه ۱۷ آذر – ۸ دسامبر) كه به ويژه در محل دانشكده فني رخ داد و به شكسته شدن درها و شيشه هاي اين دانشكده انجاميد، از درگيري ميان دو گروه تا حدودي كاسته شده، اما جو دانشگاه همچنان متشنج است.

پيش تر شاهد عيني ديگري به بي بي سي گفته بود كه دانشجويان مخالف دولت قصد داشتند در اعتراض به نحوه برخورد مأموران لباس شخصي در روز ۱۶ آذر در دانشكده فني تجمع كنند كه درگيري رخ داد.

به گفته شاهدان، مأموران لباس شخصي براي برخورد با دانشجويان از باتوم استفاده كردند.

تصاوير منتشر شده در يوتيوب هم صحنه اي را نشان مي دهد كه دانشجويان ظاهرا براي خنثي كردن گاز اشك آوري كه به درون راهروي دانشكده فني پرتاب شده، آتش روشن كرده اند.

خبرگزاري رسمي دولت ايران گزارش داده است كه مأموران "نظامي و انتظامي" از صبح روز سه شنبه در اطراف دانشگاه تهران مستقر شده بودند و مسئولان انتظامات دانشگاه هم پس از كاسته شدن از شدت درگيري ها، درهاي اصلي دانشگاه را بسته اند.

خبرگزاري هاي حامي دولت نوشته اند كه تعداد دانشجويان بسيجي و هوادار دولت بسيار بيش از معترضان بوده است، اما دانشجويان معترض مي گويند كه تعداد زيادي از مأموران لباس شخصي كه دانشجوي اين دانشگاه نبوده اند، در جمع هواداران دولت ديده مي شدند.

گفته مي شود يكي از دلايل تعطيلي كلاس هاي دانشگاه تهران، اعتراض دانشجويان به حضور افراد غير دانشجو در اين دانشگاه بوده است.

خبرنگاران رسانه هاي بين المللي از حضور در سطح شهر تهران براي پوشش خبري حوادث روزهاي ۱۶ و ۱۷ آذر منع شده اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر